Klienti a poradci Modré pyramidy mají k sobě blíž

Rádce na finance, květen 2017

design interiéru kanceláře a klientské pobočky

„Není to spíš kavárna nebo obývák?“ říkají si klienti, kteří dnes navštíví klientská centra Modré pyramidy v Bělehradské ulici a Hypocentra v Jindřišské ulici. Obě poradenská centra prošla kompletním redesignem, který je proměnil v přátelská a inspirativní místa. A změny čekají i další poradenská místa.

Více světla a prostoru

Design poradenských center zůstával řadu let nezměněn. Převládala v něm tmavě modrá barva v kombinaci s bukovým vzorem nábytku, místnostem vévodily velké stoly, které tvořily hranici mezi pomyslnou zónou poradce a klienta. Poradenská centra v Bělehradské a Jindřišské ulici působila v porovnání s dnešním stavem stísněně a nebyla dostatečně osvětlená. V centrále na Bělehradské ulici byla poradenská místa situována v řadě vedle sebe a to mohlo vzbuzovat dojem, jako byste byli například na poště.

návrh interiérového designu pro firmy

Vznikl prostor pro přirozenou komunikaci

Modrá pyramida se chtěla novým uspořádáním poradenských center vymezit především vůči klasickým bankovním prostorům, které působí chladně a odtažitě. Hlavní ideou celé přestavby bylo vytvořit prostor pro přirozenou a uvolněnou komunikaci mezi klientem a poradcem.

„Lidé si dnes mnoho transakcí vyří-dí přes internet z pohodlí domova a také v bance se chtějí cítit dobře. Poradce chtějí vnímat jako partnera v důležitých finančních rozhodnutích. A tomu napomáhá prostorové uspořádání, které bourá nedobytné přepážky,“ říká Sandra Fridrichová, která měla redesign poradenských center na starosti.

Další motivací ke změnám je samotné poslání Modré pyramidy – pomáhat lidem budovat nové domovy. Kompletní redesign z nich vytvořil příjemná a inspirativní místa vhodná k rozhovoru o vysně- ném bytě či domku.

V novém se cítí dobře i poradci

„Při práci na novém prostoru jsme kladli důraz na to, aby se zde cítili příjemně klienti, ale také poradci. Již v průběhu tvorby návrhu jsme s nimi diskutovali a chtěli jsme znát jejich požadavky. Zpětná vazba pro nás byla důležitá,“ vysvětluje postup práce Pavel Mrázek, zakladatel společnosti Hezkey.

Nezůstalo však jen u slov. Po otevření moderních prostor v Bělehradské ulici v lednu tohoto roku designéři zjišťovali, jak se poradcům v novém centru pracuje, a společně pak dolaďovali drobné provozní detaily. Ohlasy jsou zatím velmi pozitivní.

interiérový design komerčních prostorů

Klienti se inspirují při plánování vlastního bydlení

Nová poradenská centra jsou koncipována jako otevřený prostor, který klienty vítá. Je světlý, přehledný a přátelský.

„Hlavním záměrem bylo nabídnout esteticky příjemné a zajímavé prostředí, které bude klienty inspirovat i při zařizování jejich vlastního bydlení,“ říká designérka Petra Vasquez, vedoucí týmů architektů společnosti Hezkey.

K osvětlení byla použita designová svítidla a ani nábytek není ryze kancelářského charakteru. Samozřejmě bylo nutné respektovat nároky na funkčnost jednacích míst a při výběru židlí pro poradce zohlednit kromě estetické stránky také aspekt pohodlí a zdraví.

Všechny požadavky na sezení pro klienty splnily lavice Goofy od českého výrobce TON. Jsou originální, hravé a současně funkčně vytvářejí opticky oddělené zóny. Podobně jako zeleň, která není v interiéru pouhou dekorací, ale přirozeným dělicím prvkem. Grafický motiv, aplikovaný na stěně formou akustického obkladu nebo tapety, má vizuálně propojit všechna klientská centra Modré pyramidy po celé republice. 

Zeptali jsme se Pavla Mrázka, zakladatele společnosti HEZKEY

Jaké trendy v designu komerčních prostor nyní panují ve světě?

Finanční instituce u nás často působí zbytečně formálně a  nedostupně, zákazníci ale preferují přístupné značky, které se prezentují příjemnými a uvolněnými obchodními prostorami. Tento trend, který se v zahraničí uplatňuje již několik let, u nás zatím není příliš rozšířený. V zahranič- ních konceptech se například uplatňuje stále více nábytku a materiálů, které používáme doma.

Čím se studio Hezkey při redesignu inspirovalo?

Inspirací bylo již samotné zadání. Měli jsme za úkol vytvo- řit prostor, ve kterém se budou klienti cítit dobře – skoro jako v  jejich oblíbené kavárně. Inspirovaly nás ale i  prostory poradenských center. Například pobočka Hypocentra v  Jindřišské ulici se nachází ve výjimečné historické budově. Byla radost propojovat lidi s moderním přístupem a moderními komunikačními prostředky.návrh interiéru komerčních prostor

Z čeho máte největší radost?

Velmi nás těšilo partnerství a spolupráce s Modrou pyramidou. Díky vzájemné důvěře a podpoře jsme byli schopni vytvořit celý koncept a zrealizovat hlavní pobočky v krátkém čase a  vysoké kvalitě. Také máme radost, že bude naše práce vidět po celé republice. Vždyť Modrá pyramida má více než 180 poboček! Těšíme se, že postupně nabídneme příjemné prostředí i lidem v českých a moravských regionech. 

Kompletní redesign vytvořil z poradenských center příjemná a inspirativní místa vhodná k rozhovorům o vysněném bytě či domku

Zdroj: Rádce pro finance jaro/léto 2017