Flexibilní kanceláře: Jak upravit kanceláře pro různé typy práce a co největší efektivitu zaměstnanců

V souvislosti s Covid-19 se změnila mimo jiné i poptávka v oblasti interiéru kanceláří. Mantrou je zvýšení flexibility. Proto jsme pro vás připravili sérii článků, kde se dozvíte, co všechno si pod pojmem flexibilní kancelář představit. Jedním z pilířů je dělení prostoru na zóny, díky kterým zaměstnanci mohou měnit prostředí, a zavedení hot desků, které vám znatelně sníží náklady.

Interiér chytře vyřešených open space kanceláří

Promyšlený open space

Open space není sprosté slovo. Pokud je správně řešený, podporuje v lidech kreativní myšlení a pomáhá se napojit na vlnu ostatních. Základem je, aby se lidi nerušili, ale pořád měli přehled o dění v kanceláři. Do otevřeného prostoru jsou zabudovány průhledné příčky, které zaměstnancům zajistí soukromí a zároveň se postarají o bezpečný odstup.Interiér kanceláří pracovního portálu

Stálá místa nebo hot desky?

Je opravdu nutné, aby všichni zaměstnanci měli stálé pracovní místo? Nepracují často z domova, nebo na částečný úvazek? Sdílená pracovní místa mohou firmě ušetřit na nájmu – třeba Microsoft v Praze po přechodu na hot desky snížil plochu kanceláří o 10 %.Flexibilní prostor na práci v kancelářích

Možnost volby pro zaměstnance

Zaměstnanci budou efektivnější a spokojenější, když si budou moct vybrat odkud pracují. Vedle stolu na práci, který může být třeba výškově polohovatelný, se můžou zavřít do menší zasedačky pro lepší soustředění, nebo aby vyřídili telefon. Pro rychlou schůzku s kolegou stačí menší meeting box.Boxy na scházení v kancelářích

Kanceláře jsou důležité pro firemní kulturu

Taky HR oddělením virus zamotal hlavy. Karanténa mnohým z nás ukázala, jak moc potřebujeme lidský kontakt. Flexibilní kanceláře jsou postaveny s důrazem na bezpečnostní a hygienická pravidla, ale to nevylučuje relax zóny jako příjemnou kuchyňku, odpočívací zóny s rostlinami nebo místnost s jogamatkami.

Nezapomeňte, že zaměstnanci, kteří jsou s vámi rádi, jsou váš největší kapitál.Kanceláře kam zaměstnanci chodí rádi

Správné vyřešení prostoru kanceláří, které vede k větší efektivitě i prohloubení firemní kultury, je jedním ze tří hlavních principů flexibilních kanceláří. Další dva principy jsou:

>>> Schopnost reagovat na růst či zmenšení firmy

>>> Hygienické a bezpečnostní nároky v kancelářích v době Covidu

Jak vypadá flexibilní kancelář v praxi, můžete vidět na příkladu firmy BizMachine.

Pojďme se pobavit o tom, co vás pálí

Potřebujete předělat vaše kanceláře, aby více odpovídaly současné situaci? Nebo plánujete kanceláře nové a chcete, aby byly dostatečně flexibilní?

Ozvěte se nám pro nezávaznou konzultaci a audit flexibility vašich kanceláří na info@hezkey.cz nebo volejte +420 724 309 821.

Dále by vás mohlo zajímat

Flexibilní kanceláře: Jak rychle reagovat na růst či zmenšení firmy

Kanceláře po (a při) Covid-19 vyžadují flexibilitu

Buďte o krok napřed a vyřešte své kanceláře flexibilně