Kanceláře po (a při) Covid-19 vyžadují flexibilitu

V souvislosti s Covid-19 se změnila mimo jiné i poptávka v oblasti interiéru kanceláří. Mnozí z nás si vyzkoušeli práci z domova, a zatímco giganty typu Facebook či Google nechávají svým zaměstnancům prostor vybrat si, zda budou chodit do kanceláře, nebo doma zůstanou, většina firem se musí se situací poprat. Platit nájem za poloprázdný prostor si dovolit nemohou. Na čase je tak zavést v kancelářích optimální úpravy.

Podle průzkumů z celého světa nyní více řešíme bezpečný osobní prostor, možnosti instantních změn nebo systém sdílených pracovních míst pro zaměstnance a externisty. Právě změna na tzv. smart office, kdy většina zaměstnanců nemá stálé místo, je aktuální u spousty českých firem. Nyní na tento systém přechází třeba centrála Komerční banky.

Z dotazování skoro čtyřiceti českých a slovenských firem jsme zjistili, že se chtějí zaměřit především na snížení provozních nákladů, udělat úpravy vedoucí k vylepšení byznysu a úspoře na nájmu. Mantrou je zvýšení flexibility.

Zároveň sledujeme, jak lidé reagují na social distancing – mnohým z nás začala chybět kancelářská rutina, potkávání se s kolegy, small talky v kuchyňce a vůbec obyčejná přítomnost lidí, kteří jsou s námi tzv. na jedné lodi. Firmy zase zjistily, jak je důležitá firemní kultura a že některé věci je efektivnější vyřešit společně v kanceláři.

Při tvorbě nových kanceláří i optimalizaci těch stávajících je zásadní flexibilita, která umožňuje firmě rychle reagovat na její vývoj i situaci na trhu, a zároveň podporuje týmovou spolupráci a firemní kulturu.Interiér flexibilních kanceláří

Co je klíčem flexibilních kanceláří?

1. Schopnost reagovat na růst či zmenšení firmy

2. Využití prostoru pro různé typy práce a komfort zaměstnanců

3. Zvýšené hygienické a bezpečnostní nároky

Jak vypadá flexibilní kancelář v praxi, můžete vidět na příkladu firmy BizMachine.

 

Pojďme se pobavit o tom, co vás pálí

Potřebujete předělat vaše kanceláře, aby více odpovídaly současné situaci? Nebo plánujete kanceláře nové a chcete, aby byly dostatečně flexibilní?

Ozvěte se nám pro nezávaznou konzultaci a audit flexibility vašich kanceláří na info@hezkey.cz nebo volejte +420 724 309 821.

Dále by vás mohlo zajímat

Flexibilní kanceláře: Jak rychle reagovat na růst či zmenšení firmy

Buďte o krok napřed a vyřešte své kanceláře flexibilně