Restart kanceláří: Heureka přechází na smart office

Jednička na trhu by neměla trendy následovat, ale udávat, takže úkol pro nás byl jasný: vytvořit kanceláře pro 21. století. Předělali jsme jak pražské, tak liberecké kanceláře Heureky. Vše s důrazem na flexibilitu a moderní styl práce, akcelerovaný covidovou dobou.

Interiér kanceláří s telefonní budkou

Jaké byly cíle přestavby?

  • Pojmout rostoucí počet zaměstnanců a zavést smart office – zaměstnanci nemají stálé místo, ale rezervují si to dostupné, případně využijí k práci místa ve společných prostorách jako je relax místnost.
  • Flexibilita a multifunkčnost prostor.
  • Podpořit vzdušnost interiéru a vysoký standard firemní kultury Heureky a vytvořit místo, kde se zaměstnancům dobře pracuje.
  • Vyhnout se náročnějším stavebním úpravám a částečně využít stávající vybavení.

Interiér kanceláří Heureky

Kanceláře v dobách home office

Interiér pracuje se specifiky dnešní doby: časy, kdy si každý den sedl do kanceláře stejný počet lidí, jsou za námi. Naším společným cílem bylo vytvořit interiér, ve kterém se dá efektivně zorganizovat celofiremní setkání, avšak většinu času v něm sedí kolem 50 % zaměstnanců.

V době, kdy se běžně pracuje na home office a externisté přichází na schůzku jednou za čas, je potřeba myslet na to, aby v kanceláři nebylo v běžném pracovním dni tzv. „mrtvo“.


Klasická pracovní hnízda jsme doplnili velkým flexibilním stolem, kde můžou kolegové pracovat samostatně, nebo třeba uspořádat společný workshop. Open space je rozdělený nábytkovými stěnami, aby se omezily vzájemné ruchy, a „soft seating“ zónami:Interiér kanceláří v Liberci

Mít na výběr

Možnost vybrat si, na kterém místě bude člověk zrovna dnes pracovat, pomáhá dynamice práce. V Heurece se navíc hodně pracuje týmově, a tak je důležité mít možnost tým společně sesadit, případně vytvořit prostor pro společný workshop nebo rychlý „sync“.

Vedle open space vznikly i dva nové typy pracovních prostor. „Workshop room“ je místnost s komunitním stolem, který se dá jednoduše přestavit – vedle pracovních stanic tak vznikne prostor pro společný workshop či setkání. „Flexi meeting“ pak disponuje stoly na kolečkách, které se dají rychle přesunout, aby uvolnily místo.

Kanceláře jsou také plné méně formálních míst k sezení, ať se jedná o barové židle nebo obývákové zákoutí. Akusticky nejpříjemnějším řešením pro telefonování jsou pak vysoká akustická křesla a telefonní budky.


Workshop místnost vhodná jak pro schůzku nad společným projektem, tak pro kreativní brainstorming:Interiér zasedací místnosti

Kvalitní setkávání

Zasedačky a další meetingové prostory bývají bolavým místem klasických kanceláří. Heureka se navíc na kvalitní společný čas silně zaměřuje. Abychom předešli situacím, kdy si zaměstnanci musí dávat schůzku u svého stolu, protože všude je plno, předělali jsme veškeré společné prostory na multifunkční zóny, které se dají během pár minut přestavět podle potřeby.

Flexibilní a lehký nábytek, závěsy nebo stoly na kolečkách zajistí, aby se na jednom místě mohl konat velký workshop, celofiremní setkání, nebo více různých schůzek zároveň.


Relax prostor s flexibilním nábytkem, kde se kolegové potkávají na společném obědě nebo na schůzkách. Probíhají zde ale i lekce jógy a celofiremní prezentace:Interiér relaxační zóny

Kanceláře, kde se prostě cítíte dobře

Interiér jsme „provzdušnili“ lehčím, ale odolným nábytkem, variabilními sedacími zónami, zavedením hotdesků namísto části tradičních stolů, dostatečným množstvím zeleně a správným využitím výhod, které prostor sám nabízí.


Flexi meeting místnost, která se dá v pár minutách přeskládat na prostor pro společné setkání:Interiér flexibilní místnosti

Chcete vidět víc? Podívejte se na více fotek a informací.

Také byste chtěli restartovat interiérový design?

Dále by vás mohlo zajímat

Zelená oáza v ruchu technologií

Nahlédněte do nových kanceláří Heureky v Praze a Liberci

Flexibilní kanceláře nachystané pro budoucí výzvy

Na prvním dojmu záleží: Recepce, která vítá a reprezentuje